Over mij

Mijn foto
Geborenen met 2 linkerhanden heb ik toch een hobby gevonden, die dit kleine gebrekje lekker camoufleert. Ik ben zot van koken, bakken, proeven, genieten, zien genieten...

woensdag 21 november 2012

Choco-koko!!!

Hoe word ik een goddelijke huisvrouw, need I say more??? Een boek dat een grote inspiratiebron voor mij werd... soms met letterlijk gecopieerde receptjes, maar vooral mijn eigen versies van reeds goddelijke receptjes. Want waar gaat de liefde van de man door? Juist ja... en dan passen wij al eens iets aan naar zijn meug.

Maar we hadden het dus over de goddelijke huisvrouw; daar staat zo'n fijn receptje in voor een chocoladecake. Een BOM van een cake, om duimen en vingers van af te likken... Ware het niet dat het voor manlief nét niet 'je dat' was... Dan maar een kleine touch of tante Sies en voila...

Komtie:

wat moet erin?
225 gram zachte boter
375 gram donkere basterdsuiker
2 eieren, losgeklopt
1 tl vanille-extract
100 gram pure chocolade, gesmolten
200 gram bloem
1 tl dubbelkoolzure soda
2,5 dl kokend water
250 gram gemalen kokosnoot (touch of Sies)


hoe gaan we te werk?
Verwarm je oven voor op 190° en smelt au bain marie de chocolade.
Vet de vorm in en bekleed hem met vetvrij papier Het bekleden is echt wel  nodig!
Roer de zacht gesmolten boter en de suiker glad.
Klop er de eieren en de vanille door.
Spatel er vervolgens de gesmolten en afgekoelde chocola heel voorzichtig door.
Doe net hetzelfde met de kokos.
Spatel er dan de bloem gemengd met de dubbelkoolzure soda door op volgende manier....
Wissel een eetlepel bloem steeds af met een eetlepel kokend water tot je een glad en tamelijk vloeibaar beslag hebt.

Giet het in de beklede vorm en bak het 30 minuten op 190°.
Laat de cake nog 20 minuten bakken op 170°.
Vanbinnen blijft ie nog een beetje nat.
Zet de cake in de vorm op een rooster en laat hem een nachtje rusten.

Voila...

Heb alweer zin om er eentje te maken zie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten