Over mij

Mijn foto
Geborenen met 2 linkerhanden heb ik toch een hobby gevonden, die dit kleine gebrekje lekker camoufleert. Ik ben zot van koken, bakken, proeven, genieten, zien genieten...

zondag 2 december 2012

Zwarte Piet, Wiedewiedewiet!!!!!!

6 December komt dichterbij... dan durven we al eens lekkere Sint en Piet koekjes bakken, maar wat ik nog nooit gemaakt heb zijn klaaskoeken. Tijd voor actie!!
Ik schuimde het net af, ik zocht ... en ik vond een knalreceptje!

Wat hebben we nodig?

2 eitjes
1 eigeel
80 g gist
1 kg bloem
1/2 l melk
snuifje zout
beetje kaneel
200 g boter
150 g suiker

Hoe gaan we te werk?

Meng de helft van de bloem met de gist en de lauwe melk met je kneedhaak. Laat het deeg gedurende 30 minuten rijzen in je oven op de allerlaagste stand. Meng de rest van de ingrediĆ«nten onder dit deeg terug in de keukenrobot. Zet je deeg een twintigtal minuten te rijzen in de oven. Het deeg  eventjes bewerken en uitrollen tot 1 centimeter dikte. Leuke vompjes, zoals hier pietjes, uitsteken en op een ingevette bakplaat leggen. Nog eens laten narijzen. Insmeren met eigeel en afbakken in de oven op 240 graden gedurende ongeveer 15 minuten.


Laat je koeken een halfuurtje afkoelen en je kan ervan smullen; smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten