Over mij

Mijn foto
Geborenen met 2 linkerhanden heb ik toch een hobby gevonden, die dit kleine gebrekje lekker camoufleert. Ik ben zot van koken, bakken, proeven, genieten, zien genieten...

zaterdag 24 november 2012

Mijn eerste biscuit van het seizoen...

't Was al eventjes geleden, zo'n lekker luchtig beslagje kloppen. Om dan dat beslagje in de oven te zien veranderen in een mooie, hoge biscuit die je dan kan besmeren met je lievelingsvulling en versieren met fondant of marsepein. Met heel wat feestdagen en verjaardagen in het vooruitzicht, dacht ik vandaag nog even te testen of ik het nog wel in mij heb... Eventjes een goed receptje zoeken, want na meer dan een halfjaar zitten die receptjes redelijk ver in mijn geheugen.
Mijn biscuitkapsel is ondertussen klaar en rust nu in een plasticzak om morgen besmeerd en versierd te worden. Ik bewaar hem een dagje in een plasticzak, zo blijft het deeg wat vochtig en wordt het niet te droog.

Dit is het receptje voor een bakvorm met een diameter van 24cm.
Zet je oven op 160°
270 gram suiker
5 eieren (leg ze 5 minuutjes in een kommetje warm (niet kokend!!!)  water zodat ze warm worden
180 gram bloem .+ 1,5 theelepel bakpoeder (gezeefd)
1dl kokend water


De suiKer en de eieren samen gedurende 20 minuutjes op de hoogste stand mixen.
Dan de mixer op laagste stand zetten, en lepel voor lepel de bloem erdoor.
Het water erdoor mixen, kort tot alles gemengd is.
Je vorm invetten, met bloem bestrooien en je beslag erin gieten.
Bak de biscuit gedurende 20 min op 160 graden, dan 15 min. op 180 graden. Eventueel nog eens 10 minuutjes op 160 graden.
Als hij gaar is, meteen de zijkanten losmaken en op z'n kop op een rooster zetten. Dan zakt hij in zijn geheel een cm. in.
Zo heb je een 5 cm hoge heerlijk luchtige taart.
Als de taart afgekoeld is, steek hem in een plastic zak tot je hem kan versieren...
...net zoals op bovenstaande foto.
Morgen gaan we een lekkere vulling maken en de biscuit versieren ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten